Koorikleivad


No nii, lõpuks sai see leivategu ette võetud. Juba kevadest saati mõtlen, et on viimane aeg ise leiba küpsetama hakata. Oli plaanis isegi leivaküpsetamise kursustele minna, aga jäin hiljaks. Grupid olid täis. Ega ma tegelikult seda päris juuretisega rukkileivategu veel ette julgenud võtta. Alustasin kergema variandiga. Tegin koorikleibasid rukkileiva jahusegust. Mõtlesin, et kui annan näpu, et ehk siis võtab käe... Veel ei võtnud. Ootused olid suuremad vist.

Igatahes oli minu suurim hirm see, et panen jahu liiga palju ja siis saavad leivad kõvad ja puised. Nii ma siis ei pannudki liiga palju jahu. Mökerdamist oli omajagu. Kolm korda suutsin mõlemad käed taigna sisse toppida ja siis kiruda, et kuidas ma nii loll olen. Peale esimest korda tuli jahukott varvaste vahel kapist välja transportida. Eks kogemused ja harjutamine hakkavadki leivategemisel tähtsat rolli mängima. Esimese korra kohta sai tulemus normaalne. Kuigi ikkagi veidi puine. Lootsin ka tugevamat maitset. Näed siis nüüd, poe leivad on maitsemeeled oma maitsetugevdajatega ära rikkunud. Ei julgenud soola ka lisada, sest jahusegus on sool juba sees. Aga veidi oleks võinud ikka.

Vaja läheb:

550-600 g Veski-Mati rukkileiva jahusegu
1 pakk kuivpärmi
5 dl vett
panin veidi päevalilleseemneid ka

Segasin jahu pärmi ja seemnetega. Soojendasin vee 45 kraadini, lisasin jahule ja sõtkusin ühtlaseks. Katsin kausi toidukilega ja panin taigna tunniks kerkima (ahju, seal oli umbes 25 kraadi sooja). Kerkis hästi, aga kauss oleks pidanud suurem olema, sest taigen tahtis üle ääre tulla. Sõtkusin kerkinud taigna uuesti läbi, jagasin 15 võrdseks tükiks. Vormisin pallikesed ja vajutasin need lamedaks. Torkasin kahvliga sisse augud. Jätsin leivakesed veel 30 minutiks kerkima ning siis küpsetasin 225 kraadises ahjus 15-20 minutit. Panin leivad köögirätiku alla jahtuma.

Arvatavasti ei tulnud mu leivad mõnusalt pehmed ka sellepärast, et ma ei sõtkunud tainast piisavalt kaua. Seda tuleks teha vähemalt 10 minutit, kui mitte rohkem. Raske töö, aga väga vajalik. Järgmine kord olen targem. Sellel nädalal me igatahes poest leiba ei osta. Ja tundub, et kinnises kilekotis püsivad nad väga hästi.

2 kommentaari:

  1. minuarust koorikleivad ongi puised ja seepärast eriti ei maitse. aga jään Su katsetusi jälgima. et kui tuleb äkki mõni eriti hea koorikleib välja järgmine kord, siis katsetan ka jälle! :)

    VastaKustuta
  2. kui järele mõelda, siis on ju jah. poe koorikleivad on ka suhteliselt kõvad. aga ma ikkagi ootasin midagi erilist :D ega ma nüüd enam jonni jäta, korra teen kindlasti veel, sest ma tahan teada, kas asi oli väheses sõtkumises või on koorik ikka lootusetu koorik :)

    VastaKustuta