Õhukesed ülepannikoogid



Vahepeal oli täitsa hull lugu. Mul ei tulnud pannkoogid üldse välja. Pannkoogid! Maailma lihtsamad asjad. Seda enam ajas see mind vihale. Eks nad mõnikord õnnestusid kah, aga minu viga oli see, et ma suhtusin neisse kui iseenesestmõistetavalt lihtsatesse kookidesse, millega igaüks ka väga unisel pühapäevahommikul hakkama saab. Ja minu suhtumise tulemuseks olid vintsked koogid, mis jahtudes kõvaks kuivasid. Ei ole ikka nii, et paned jahu täna rohkem kui eelmine kord või muna vähem. Kogused loevad. Vähemalt peavad need olema õigetes vahekordades. Minu päästjaks sai raamat "Pannkoogid ja vahvlid" tänu millele ma lõpetasin poest pannkoogijahu ostmise ja sain tagasi pannkoogi taigna isetegemise rõõmu.

Vaja läheb:

2 muna
1-2 spl suhkrut
veidi soola
3,5 dl piima
2,5 dl jahu
2 spl õli

Munad klopin suhkru ja soolaga lahti ning lisan jahu. Tavaliselt kõik korraga ning vähehaaval piima juurde lisades. Teen nii, sest ei oska muud moodi vedelamasse taignasse tekkida võivaid jahutükke vältida. (Kui valada jahu piima-munasegusse, on tükid kärmed tulema.) Segan muna-jahusegu korralikult ühtlaseks ja lisan siis piima. Enne küpsetamist segan juurde õli.
Sellest taignast on võimalik küpsetada tõeliselt õhukesi pannkooke. Kui aus olla, siis ongi tegelikult tegemist magusa krepitainaga. Krepid on teadupärast Pratsusmaalt pärinevad paberõhukesed pannkoogid. Küpsetamisel peab pann olema peaaegu kuiv (õli ei tohi olla palju) ja kookide keeramisel tuleb olla ettevaatlik, kuna need on väga õrnad.

1 kommentaar: