Martsipanised moonirullid




Need moonirullid kadusid laualt nagu soojad saiad, kuigi tegelikult olid juba päris jahtunud :) Ma armastan pärmitaignast küpsetisi - süüa, aga mitte teha. Miks? Sellest kirjutan teinekord pikemalt, sest praegu ei tohi ma minutitki aega raisata asjadele, mis mulle tõsiselt meeldivad. Tulemas on kolm blogi- ja küpsetamisvaba nädalat.
Retsepti leidsin Perenaine.ee lehelt. Ma pole nii maitsvaid saiu kunagi varem küpsetanud. Ausalt.

Vaja läheb:

50 g pärmi
500 ml piima
6 spl suhkrut
1 tl soola
2 muna
3 spl õli
12-13 dl jahu

Täidis:

180 g martsipani
2 spl fariinisuhkrut
1,5 dl mooniseemneid
1 spl vett
3 spl võid
1 dl brändit
peale pärlsuhkrut

Valmisatsin pärmitaigna. Hõõrusin pärmi suhkruga vedelaks, lisasin soola ja käesooja piima. Seejärel lahtiklopitud toasoojad munad ja õli. Lisasin jahu ja sõtkusin, kuni tainas muutus läikivaks ja lõi kausi küljest lahti. Tõstsin sooja kerkima. Lasin kahekordseks kerkida.
Täidiseks panin potti murendatud martsipani, fariinisuhkru, mooniseemned, vee, või ja brändi ning kuumutasin siirupitaoliseks. Lasin täielikult jahtuda.
Rullisin taigna lahti, määrisin peale täidise, keerasin kokku ja lõikasin parajad tükid. Lasin veel 10 minutit kerkida, määrisin pealt munaga ja küpsetasin 180-kraadises ahjus kuni tundusid, et on valmis (u 15 minutit).

4 kommentaari:

  1. absolutely gorgeous. if this was in a store, i'd buy one right away.

    VastaKustuta
  2. need ma tegin anni arro moonirullide ainetel. tema vist kasutas brändi asemel vana tallinna likööri, nii et kui seda juhtub olema, proovi. ma ise pole kahjuks või õnneks vana tallinat üldse proovinudki:/

    VastaKustuta