Karamellijäätis



On üks jäätiseputka, millest ma ei suuda kunagi niisama mööda jalutada, sest ma tean, et seal müüakse ühte minu lemmikut - karamelli-pohlajäätist. See on segu vaniljejäätisest, karamellijäätisest ja pohlamoosist. Ja kui ma juba Rüütli tänavale satun, läheb meelest see suur hunnik E-aineid, mis poejäätises peidus ja me istume Kutiga sinnasamasse tänavapingile ja naudime suurt portsu jäätist. Ja muidugi Onu ehitatud Rüütli tänavat ka (:

Aga kodune karamellijäätis on loomulikult veelgi parem. Ma ei tea, miks see karamelline maitse mulle äkki nii meeldima on hakanud. Seekord tegin jälle rammusama variandi. Kohe üldse ei meeldi, kui jäätis sügavkülmas kivikõvaks külmub. Retsept siit, tegin väiksema koguse.

Vaja läheb:

5 munakollast
150 g suhkrut
3 dl vahukoort
3 dl kohvikoort (või piima)

Vahustasin munakollased 60 g suhkruga kohevaks vahuks. Kuumutasin vahu- ja kohvikoore potis keemiseni ja valasin ettevaatlikult munavahule. Segasin korralikult läbi ja valasin segu uuesti potti. Kuumutasin tasasel tulel umbes 10 minutit kuni segu muutus paksemaks. 
Panin ülejäänud suhkru potti ja kuumutasin kuni suhkur muutus karamelliks. Mida kauem kuumutada ja tumedamaks suhkur kõrvetada, seda tumedama värvi ja mõrkjama maitsega jäätis tuleb. Lisasin valmis karamelli peenikese nirena pidevalt segades kuumale muna-kooresegule. See oli päris ehmatav, sest karamell hakkas sisisema ja jäi jaheda vispli külge kinni. Õnneks segunes siiski ilusasti. Jäätisesegu soovitatakse enne külmutamist läbi sõela valada. 
Jahutasin segu külmaveevannis ja panin paariks tunniks külmkappi. Valmistasin jäätise jäätisemasinas. 


0 mõtet:

Postita kommentaar