Kuidas "Rukkileib" Sõjamuuseumis käis



Kui minusugusele kodukokale tehakse ettepanek valmistada 80 külalisele "Rukkileiva" torti, võtab see ausalt öeldes põlvist nõrgaks. Kerge ärevushoog toob pähe kõikvõimalikud ebaõnnestumise variandid alates sellest, kuidas tordipõhjad ahjus ära kõrbevad, lõpetades sellega, kuidas ma nukralt tuldud teed tagasi kodupoole longin, tordid kaenlas, sest mitte kellelegi ei maitsenud... 
 
  "Rukkileivad" kodus enne teele asumist

Selline ettepanek mulle tõepoolest tehti. Eesti Sõjamuuseum kutsus Eesti Vabariigi sünnipäeva üritusele Nami-Nami perenaise Pille, kes rääkis "Tort isamaale" konkursi ideest ning ajaloost ja ka minu, kui eelmise aasta tordivõistluse võitja. Mul oli au rääkida paari sõnaga oma tordist ning valmistada külalistele maitsmiseks kaks pätsi "Rukkileiba". Olgu siinkohal öeldud, et esialgsest 80 külalisest sai hiljem 60, mis mõjus pärast esimest ehmatust päris rahustavalt.

 Pidulaual

 Soovijad said kaasa kenasti kujundatud retsepti

Üritus oli hästi tore, korraldajad ja külalised sõbralikud - kõik sujus hästi. Hirmud ja ärevus kadusid, kui tordid õnnelikult pidulauale jõudsid. Väga kihvt tunne on näha, kuidas inimesed uudishimulikult laua ääres sabas seisavad, et proovida MINU torti. Tohutult palju positiivset energiat annab, kui tullakse ütlema, et tort oli maitsev. Uskumatu, aga nad tõesti tulidki :) Nüüd on mõneks ajaks enesekindluse ja positiivsuse akud täis laetud.


Mul on väga hea meel, et sain võimaluse sellisel üritusel osaleda. Eriti hea meel on mul aga selle üle, et kohtusin Pillega, kes on täpselt nii armas ja tore inimene nagu räägitakse. Kahju ainult, et ei jõudnud Pille kasvuhoones talvituvaid kanasid vaatama. Nad munevad nii lahedaid rohelisi mune!

NB! Muutsin natuke esialgset "Rukkileiva" retsepti. Nüüd on see parem, kui kunagi varem :)

12 kommentaari:

  1. Väga uhke, Koopatibi. Palju õnne! See 80-le tordi valmistamine võtaks vist enamustel kodukokkadel kõheda tunde sisse korraks, aga tõeliselt tubli oled ja tordid näevad uhked välja!

    VastaKustuta
  2. Tõesti väga lahe. Õnnitlused! Ja laual ju täitsa nagu leivad ju:)

    VastaKustuta
  3. Kui tore, Koopatibi! Näed siis, milleni võib viia tagasihoidlik kodune küpsetamine;)
    Sinu tort on ka läbi kõigi tordivõistluste ka minu lemmik. Ilusat pidupäeva!

    VastaKustuta
  4. Väga lahe tort ja hea, et kõik ikka hästi sujus :)

    VastaKustuta
  5. Vau, mis au! :D Aga hea kuulda ja näha, et kodus nokitsejaid välja kutsutakse.
    Pean ikka ise ka selle "leiva" millalgi järgi proovima, ei taha olla viimane eestlane kes seda maitsta saab ;)
    Edu Sulle su tegemistes!

    VastaKustuta
  6. Palju õnne, Koopatibi! nii tore, et said oma uhket tööd vääriliselt tutvustada. Tõesti kaunis pidupäev, edu Sulle!

    VastaKustuta
  7. Kaare, suur aitäh tulemast ja kooki pakkumast- väga maitsev oli ja igati tore!
    Ja rahvast oli ikka kõvasti üle 60 - nägid, kuidas nad neid toole pidid muudkui juurde tooma :)

    Loodan, et see ei jäänud me viimaseks kohtumiseks!

    VastaKustuta
  8. ma ikka oskan pinginaabreid valida! nii tubli oled!:)

    VastaKustuta
  9. Aitäh teile kõigile! :)

    Kairi - Kindlasti proovi järele!

    Pille - Ma loodan ka, et kohtume veel!

    Kristi - Minulgi on pinginaabriga vedanud ;)

    VastaKustuta
  10. Oi, kui äge! :) Nagu näha: kõike, mis teed armastusega, seda märkavad ka teised ja oskavad hinnata!
    Igal juhul ma olen sinu blogi andunud fänn.

    VastaKustuta
  11. Väga lahe! Tubli oled :) Ja tõepoolest - tore, et seda märgatakse ja hinnatakse, mis on hingega tehtud.

    VastaKustuta