Pühadeks saia!



Ma ei tea, kus ma elanud olen, aga mul polnud õrna aimugi, et mujal maailmas küpsetatakse lihavõtete ajal värvitud munadega pühadesaia. Pidin kohe järgi proovima. Munad võib sättida kringli sisse, punuda ümber väikesed pesad või pakkida nad hoopis palmikusse nagu pisikesed beebid. Siin on näiteks munadele näod pähe joonistatud. Selles samas blogis on ka õpetus, kuidas muna taina sisse punuda.

Sibulakoored ja vana sokk - nii on meie peres juba ammustest aegadest mune värvitud. Olen proovinud ka keemilisi värve ja lakke, vildikaid ja mida kõike veel - kõige ilusamad munad saab ikka sibulakoortega. Sellist pühadesaia küpsetades on nagunii mõistlik looduslikke värve kasutada, siis saab rahuliku südamega saia pintslisse pista (:


Saiataina võib teha soolase või magusa, nii kuidas isu on. Munad tuleb eelnevalt keeta/värvida, siis taina sisse sättida ja küpsetada nii nagu pärmitainast saia või pirukat ikka. Mina tegin parasjagu Nami-nami kaneelirulle, järgisin sealset retspti ja munad said magusa ümbrise. 






7 kommentaari:

  1. Me oleme vist ühes koopas elanud, sest mina avastasin selle traditsiooni ka alles sel aastal.
    Aga Sinu saiakesed, Koopatibi, need on imeilusad!

    VastaKustuta
  2. Hästi armsad saiad. Ma nägin/kuulsin ka esimest korda sellisest asjast.

    VastaKustuta
  3. Mina olen aastaid juba kreeklaste tsourekit küpsetanud ja seal käib punane muna saia sisse :)

    VastaKustuta
  4. Aitäh! Hea kuulda, et ma polegi ainus :)

    Pille - ma usun, et Sa tead veel vähemalt 110 põnevat toidualast imeasja, millest mina kuulnud ei ole :D

    VastaKustuta
  5. Kaare, kui soovid tsourekit proovida, siis võin saata sulle nii mahlepit kui ka maastikpistaatsiapulbrit?

    VastaKustuta
  6. Pille, hea meelega prooviks. Vaatasin Namist retsepti, tundub vägagi isuäratav. Kuigi mul pole õrna aimugi, mis maitset mahlep ja mastiksipistaatsia annavad :D

    VastaKustuta
  7. Väga spetsiifilist ja omapärast :=

    VastaKustuta