KOOLILAPSE RASKE ELU

Koopatibi koolis
3. osa

Ei ole see koolis käimine mee lakkumine. Katsu sa õhtul kell seitse tühja kõhuga kondiitritehnoloogia tunnis istuda ja vaadata õppefilmi sellest, kuidas prantsuse meisterkokk lehttaignast kooke teeb. Kõht koriseb, suu jookseb vett, aga see pole veel kõik! Järgmisel hetkel avastad oma nina alt tüki valget paberit ja sul plutakse sellest Viini saiake voltida! Kujutlusvõime on tühjast kõhust tingituna juba nii elavaks muutunud, et... 
Sellel õhtul ma siiski paberit ei söönud (:

Teistmoodi piinav on istuda tunnis ja tunda, et see, mida sa siin ja praegu teed, pole muud kui aja raiskamine. Ka selliseid tunde tuleb ette. Need tuleb lihtsalt üle elada. 

Või näiteks kodused tööd. Kuna me oleme kaugõppijad, siis iseseisvate tööde jätmisega ei koonerdata. Ja kui sa oled parajalt laisk nagu mina ja ei viitsi neid kohe tegema hakata, siis avastad ühel hetkel, et sul on järgmiseks sessiooniks 16 kodust tööd teha. Pole hullu, need saavad kindlasti tehtud (:

Ega ainult rist ja viletsus ka ole. Kõige lahedamad tunnid, mille pärast ma kooli koolivabadel nädalatel lausa taga igatsen, on kondiitritehnoloogia praktilised tunnid. See on koht, kus saab targaks. Siiani on igas tunnis teemaks olnud üks konkreetne taigen, mille valmistamise igal võimalikul viisil läbi katsetame - segame käsitsi, masinaga, segame üle, teeme liiga vedela, liiga paksu, valmistame pulbrist, kergitame üle, küpsetame liiga vähe ... Pärast vaatleme, maitseme, analüüsime. Kodus pole ju eriti tahtmist tuuletaskuid tehes katsetada, et mis juhtub, kui panen täna kaks muna rohkem (:

Mõned pildid praktilistest tundidest:

Tuuletaskud kolmel erineval moel

Näpuotse hirm - konjakitorud

Lehttaigna kihistamine

Taigna vormimine - liblikas

Kaneeliküpsised

Lehe-liivakringel

Kartsin, et kui küpsetamisse liialt süvenen, tüdinen sellest ära. Seda pole juhtunud. Pigem on tunne, et tahaks veel rohkem näha ja veel rohkem teha. Aina paremaks läheb! 

Jätkub...


7 kommentaari:

  1. Sinu jutust jääb mulje, et teete hoopis teisi asju kui mina seal õppisin ja praktikumid on palju praktilisemad kui minu ajal. Mis on muidugi hea aga kahju, et minu ajal ei olnud :(

    VastaKustuta
  2. Ehk oleneb juhendajast, meil on Sirje Jäär - tema õpetamisviis on põhjalik ja range.

    VastaKustuta
  3. Jah, Sirje teab mida ta teeb ja mulle tema stiil meeldib - kahjuks mul teda kondiitris ei olnud :(

    VastaKustuta
  4. ma käisin 3kuulisel õppel.. Su postitusi lugedes tuleb kange tahtmine kah pikemalt ette võtta :) jään järge ootama!

    VastaKustuta
  5. Mul hakkas suu vett jooksma sinu pilte vaatades.... Kas sa retseptid ka blogisse kirjutad? Peaaegu kôik tuttavad kondiitritooted. Jôudu koolipinkki!

    VastaKustuta
  6. Nämm-nämm. Kas jagaksid saladust, kuidas neid lehe-liivakringleid täpselt tehakse? Ma sööks neid iga päev kui saaks :) Proovisin ise teha pärmi-lehttaignast ja ka lehttaignast - kõik puhta vale. Niiet loodan ja ootan :)

    VastaKustuta
  7. Kaare, kas Sa konjaitorude retsepti jagad? ;)

    http://www.nami-nami.ee/foorum/viewtopic.php?pid=71526#p71526

    VastaKustuta