Mustikatest mustavad muffinid


See kondiitripraktika võtab igasuguse isu kodus küpsetada. No lihtsalt ei viitsi. Seda ma kooli minnes kõige rohkem kartsingi, et tekib üleküllastatuse tunne. Nii palju kui ma küsinud olen, ei küpseta ükski töötav kondiiter kodus kooki ega tee torti. Põhjendus äärmiselt lihtne - kes siis tööd koju kaasa võtab! 

Viimasest praktikast on kaks nädalat möödas. Vaikselt, tasapisi üritan jälle kodusele küpsetamislainele saada. Muffinid sobivad alustamiseks eriti hästi, sest nendega pole vaja pikalt tegeleda. Ja kui lapsed teatavad, et need on nii head muffinid, siis tuleb retsept endale kirja panna. Õnneks taipasin kohe topelt koguse teha, sest kui marakratte on rohkem kui üks, siis pole mõtet neid 12 muffiniga narrida (: Kohendasin retsepti vastavalt külmkapi sisule.

Mustikamuffinid
24 tk

4 suurt muna
1,5-2 dl suhkrut
5 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
o,5 tl soola
2 tl vaniljesuhkrut
200 g võid
1 dl piima
5-6 dl mustikaid

Kasutasin suuri mune. Kui teha muffineid väiksemate munadega, tuleb piima kogust suurendada.
Sulatasin ja jahutasin või. Vahustasin munad suhkrute ja soolaga kohevaks vahuks. Lisasin munavahule jahtunud sulavõi. Segasin jahu küpsetuspulbriga ja lisasin saadud segu vaheldumisi piimaga munavahule. Kõige viimasena segasin hulka värsked mustikad. Jagasin taigna pabervormidega kaetud muffinipanni pesadesse ja küpsetasin 200-kraadises ahjus kuni muffinisse torgatud puutikk jäi kuivaks (20-25 minutit).

5 kommentaari:

  1. Need mustikamuffinid on väga, väga head. Olen selle retsepti järgi mitmed korrad teinud. Ka mustikakeeks (retsept raamatust Kelmikad keeksid) on ülihea, mahlane ja säilib värskena mitu päeva - muidugi juhul, kui enne ära ei sööda.

    VastaKustuta
  2. Olen nõus, retsept on tõesti hea :)

    VastaKustuta
  3. Isuäratav igatahes; ma olen muidugi ka suur mustikate armastaja :)

    VastaKustuta
  4. Ei tea kas asi minus, aga igakord kui mustikad taignale lisan, läheb mul taigen täiesti siniseks ja muffinid ei näe just kõige isuäratavamad välja. Seetõttu otsustasin mustikad alles hiljem taignale lisada, kui see juba vormides oli.. mustikad vajusid põhja. Mis ma valesti tegin? :)

    VastaKustuta
  5. Anonüümne - värskete tervete marjadega ei tohiks seda juhtuda, et taigen siniseks läheb (nendesse muffinitesse panin samal päeval korjatud mustikad). Lisan marjad alati kõige viimasena ja segan hästi ettevaatlikult ja vähe.

    Marjad vajuvad põhja näiteks siis, kui taigen on liiga vedel. Ma rohkem põhjuseid ei oskagi nimetada. Muffinitainas on tavaliselt päris paks ja marjad peaks ilusasti püsima jääma.

    VastaKustuta